Киевское воздухоплавательное общество

Русский Русский Болга́рский
 

Кубок «70 років мирного неба». Мінськ

24 Июль 2015

Для багатьох із нас політ на повітряній кулі – це спосіб відірватись від буденних проблем, зависнути в небі і споглядати звідти земну й неземну красу. Але для декого – це набагато важливіша і серйозніша справа. Мова піде про спортивне повітроплавання, справжнім святом якого став Кубок «70 років мирного неба», котрий відбувся 17-19 липня у Мінську. 45 пілотів з Білорусі, Латвії, Литви, Молдови, Нової Зеландії, Польщі, Росії та України продемонстрували свої уміння та виконали спортивну програму. Варто зазначити, що ці змагання за кількістю аеростатів, які одночасно піднялися в небо, стали наймасовішими з усіх, що коли-небудь відбувалися в Мінську.

Роман Савчук

Третє місце в загальному заліку посів росіянин Євген Чубаров, на другій сходинці п’єдесталу опинився спортсмен із Литви Вітас Кердокас. Золото виборов пілот із Польщі Базиль Давидчук. Україну в мирному небі Мінська представляв Роман Савчук. У дитинстві він мріяв стати льотчиком, в юності ледь не став космонавтом, а зараз успішно вправляється у спортивному повітроплаванні. У Білорусі Роман посів 26-те місце, і зараз ми запитаємо у нього про атмосферу на змаганнях і спортивне повітроплавання у нашій державі як таке.

  • Вітаю Вас, Романе. Для початку хотілось би дізнатись, що Вас захоплює у спортивному повітроплаванні? Яке місце воно займає у Вашому житті?

Доброго дня. У першу чергу повітроплавання як спорт мене вабить своєю динамікою. Це постійна необхідність швидко приймати точні рішення, мобілізуватися, працювати головою. Такий спорт завжди загострює емоції, тому є величезним джерелом адреналіну і нових вражень. Формат змагань на повітряних кулях суттєво відрізняється від формату розважального, я себе знайшов саме в ньому.

  • Які Ваші загальні враження від Кубку «70 років мирного неба»?

Особисто для мене це в першу чергу яскрава іміджева подія, оскільки спортивна складова мала в собі численні обмеження. По-перше загальний старт, а по-друге відсутність повноцінної метеослужби. Без нормального метео завжди виникають певні складнощі у формулюванні завдання.

  • Тобто успіх пілота в більшій мірі залежить від грамотних задач, ніж від кількості тренувань?

Як і в будь-якому спорті, тренування важливі, але на продуктивність завжди певним чином впливає конструктив самого змагання. Чим більше польотів і завдань, тим більше можливості у пілота продемонструвати власну майстерність і уникнути випадковостей, які можуть зіпсувати ситуацію.

  • Якщо порівнювати Кубок з українськими змаганнями – що можна зауважити?

Наші змагання не настільки масові, оскільки зазвичай об’єднують біля двадцяти суперників, але рівень хороший. Основні чемпіонати відбуваються в Кам’янець-Подільську і в Криму. Звісно, іноді виникають деякі запитання до суддівства, але ця проблема присутня не лише в Україні. Наприклад, цього разу в Мінську я недоотримав біля восьмиста очок через недостатню об’єктивність суддів. Більше того – не зміг оскаржити результати, так як вони були оприлюднені тільки зранку перед закриттям.

  • Але ж у небі не буває переможених?)

(усміхається) Звісно. Головне нормально злетіти і благополучно сісти, уникнувши неприємних для пілота ситуацій. Одного разу на чемпіонаті в Угорщині, наприклад, зі мною сталася з одного боку прикра, а з іншого боку трохи комічна ситуація. Був крайній політ, який складався з п’яти завдань. Летимо разом з дружиною мого знайомого. Перше завдання – відмінно, друге, третє – відмінно. Заходимо на четверте, і тут я мажу. Метрів за 25 до цілі вирішую кидати маркер з розрахунком на те, що кидок буде близько 15м. Помилка полягала в тому, що замість того, аби підв’язати фал, я віддав його дівчині зі словом «відтягни». За рахунок того, що політ видався напруженим і нервовим, вона розгубилась, і відтягнула, але не вбік… а вниз… На висоті 150м відкрився клапан і ми засвистіли вниз зі швидкістю мінус 11м/c. Оболонка склалася, я різко почав працювати пальником, від чого одразу прогоріла четверта частина кулі. Крім того фалом обпік собі руки і спину, дівчина розтягнула сухожилля. На цьому змагання для мене закінчились. Але урок засвоєно.

Іноді трапляється, що через невеличку помилку можна втратити всі попередні напрацювання. Тому для пілота уважність і безпека – завжди понад усе. І якщо більшості чоловіків не варто комусь довіряти свою дружину і автомобіль, то пілот-повітроплавець має стежити ще й за фалом керування.minsk2

Отож, бажаємо нашим пілотам успіхів на подальших спортивних заходах, а читачам – вчасно дізнаватись про все з наших новин.Серед вітчизняних змагань, до яких можна долучитись найближчим часом – фінал Кубку України з повітроплавання «Золота Омега 2015». Змагання відбудуться 12-14 жовтня у Кам’янець-Подільську, а долучитись до них зможуть усі, кому близька повітряна стихія. На учасників Кубку чекатиме насичена спортивна програма, частиною якої стане незабутній політ над річкою Смотрич. Крім того, небо над містом обіцяє засяяти цілою зграєю вогників від аеростатів, які підіймуться у небо в рамках шоу «Вечірнє світіння». Це без перебільшень фантастичне видовище, яке нікого не залишить байдужим.

Ірина Батащук,  прес-секретар КВО

  

О нас

ООО «Киевское воздухоплавательное общество» предлагает Вам испытать неземное чувство свободного полета в корзине воздушного шара.
Мы познакомим Вас ближе с воздухоплаванием и его историей.  Вы узнаете, где и как можно полетать на воздушном шаре или пройти курс обучения в школе пилотов.